Dôkazy nesmrteľnosti ľudskej duše

Mám nesmrteľnú dušu.  Non omnis moriar – Nie všetko vo mne zomrie.

Dôkazy nesmrteľnosti  ľudskej duše:

– duchovnosť duše: Duša nie je zložená z častí, nemôže sa rozpadnúť. Duša je nesmrteľná svojou prirodzenosťou, je spojená s telom, ale na tele vnútorne nezávislá, môže existovať aj bez tela, mimo tela;

– prirodzená túžba žiť bez konca: Nemá zmysel ľudská existencia, ak má zaniknúť v ničote. Človek si uvedomuje, že má zomrieť, ale sám o sebe by chcel žiť stále. viď v článkoch: “Uvažovanie.”

–  nutnosť mravnej sankcie: Tu na tomto svete vidíme, že dobrý nedostanú odmenu. Kde je tu spravodlivosť. Najvyššie mravné skutky, obetovanie seba – nemôžu byť v tomto živote odmenené. Vo svete sa potuluje mnoho vrahov a keďže nezanechali po sebe stopy a polícia nemá dôkazy – nebudú tu na zemi právoplatne obvinený a znášať dôsledky svojich skutkov vo väzení. Jedine, ak by sa sami priznali. Po smrti musí existovať mravná sankcia.

Od najstarších čias zaujal pozornosť filozofov fakt, že nejaká tajomná sila oživuje hmotu. Táto sila pôsobí, že telo sa hýbe a zase umiera, keď táto sila opúšťa hmotu.

Život sa skladá z dvoch častí: z hmoty (telo), ktorá zostáva chvíľu aj po smrti, potom sa rozpadá na prach a časť, ktorá oživuje hmotu. Ježiš a mŕtvy Lazár. Lazarová sestra hovorí Ježišovi: Pane už zapácha, je už štvrtý deň uložený v hrobe (jeho telo). Ježiš hovorí Ja som život a Lazár bol znovu oživený, vyšiel na prekvapenie všetkých z hrobu von. Postarajte sa oň ho a dajte mu čo potrebuje.

Aristoteles nazýva tú časť, ktorá oživuje telo Formou – je to dokonalejší princíp, než hmota – je to Princíp života.

Dýchanie je znamením života. Prestať dýchať je smrť. Duša je to čo dáva princíp, ktorý dáva život.

PIATA HLAVNÁ PRAVDA NAŠEJ VIERY:  DUŠA  ČLOVEKA  JE  NESMRTEĽNÁ.

ŽIVOT  NA ZEMI  SA UŽ  NEDÁ  ZOPAKOVAŤ. Ak vám bude niekto hovoriť niečo iné, tak to je “kačica.”  Sú ľudia, ktorí tvrdia, že v druhom živote môžu byť trebárs aj tou kačicou alebo iným zvieratkom, preto zvieratá nezabíjajú a nejedia. Po celom svete sa za mesiac zabijú miliardy kureniec, ale skutočne miliardy a ja si mám myslieť, že z toho tela kuraťa z novu odchádza aj duša človeka niekam inam.

Pán Ježiš povedal Petrovi: Peter, zabíjaj a jedz. Boli tam podľa Židovského zákona aj nečisté zvieratá a preto sa Peter aj ozval: Pane v žiadnom prípade nebudem zabíjať nečisté zvieratá a jesť ich mäso. Ale Pán mu povedal: Nenazývaj nečistým to, čo som ja očistil. A Peter poslúchol.

ŽIJEME  LEN  RAZ  TU  NA  ZEMI. Aj veľký kráľ Dávid hovorí, že môj syn sa už ku mne nevráti (zomrel). Ja pôjdem za ním.

Využívajme múdro čas. Neprijímajme všelijaké “kačice” a  bludy. Ľudia si veľa navymýšľajú, aby sa sami pred sebou ospravedlnili.

ALE  JEŽIŠ  NÁM  PRINIESOL  PRAVÉ  UČENIE, PRAVÚ  LÁSKU  A PRAVÉHO  DUCHA.

Ako to viem? Zo zjavenia. Ježiš, Syn Boží sa stal človekom, aby nás vykúpil.

JEŽIŠOVA  LÁSKA  KU MNE MA  PRESVEDČILA  A  JEŽIŠ  ROBÍ  ZÁZRAKY  VO  MNE. Poviem Vám, to je vám sila. Zimomriavky mi nabehli na kožu, keď toto píšem.

MILUJEM  ŤA  JEŽIŠU.  ODPUSŤ  MI, PROSÍM. AMEN.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Uverejnené v Slovo na dnes
3 komentáre pre “Dôkazy nesmrteľnosti ľudskej duše
  1. Milan Shagara píše:

    Nenachádzam ani jeden dôkaz o nesmrteľnosti duše v Písme.
    Na druhej strane, verím náuke o vzkriesení,….ale náuka o nesmrteľnosti duše potom vyvracia Kristovu náuku o vzkriesení.
    Pretože,ak je niečo nesmrteľné, nemá význam to kriesiť,oživovať.
    Aj preto mnohí učenci poukazujú,že pravdou môže byť iba jedna náuka. A je to bud Kristova náuka o vzkriesení,alebo filozofická a pohanská predstava o nesmrteľnosti duše.

    • kňaz Jaroslav píše:

      Pán Ježiš: “Nebojte sa tých; čo zabíjajú telo, ale dušu zabiť nemôžu. Skôr sa bojte toho, ktorý môže i dušu i telo zahubiť v pekle.” (Mt 10, 28) Dušu zabiť nemôžu. Telo zomiera, a ja verím vo vzkriesenie tela, tak ako to učí naša Cirkev. Apoštol Pavol: “Sme však plní dôvery a radšej sa chceme vzdialiť z tela a bývať u Pána. A preto sa usilujeme páčiť sa mu, či sme doma alebo mimo domu. Veď sa všetci musíme ukázať pred Kristovou súdnou stolicou, aby každý dostal odplatu za to, čo konal, kým bol v tele, či už dobré a či zlé. Pretože poznáme bázeň pred Pánom presviedčame ľudí, ale Boh nás pozná, a dúfam, že nás pozná aj vaše svedomie.” (2Kor 5, 8 – 11) “Oboje na mňa dolieha: túžim zomrieť a byť s Kristom, a to by bolo oveľa lepšie, ale zostať v tele je zasa potrebnejšie pre vás.” (Flp 1, 23 – 24) “Keď otvoril piatu pečať, videl som pod oltárom duše zabitých pre Božie slovo a pre svedectvo, ktoré vydali. A zvolali mohutným hlasom: “Dokedy, Pane, svätý a pravdivý, nebudeš súdiť a pomstiť našu krv na tých čo obývajú zem?” Každý z nich dostal biele rúcho a povedali im, aby ešte krátky čas odpočívali, kým sa nenaplní počet aj ich spoluslužobníkov a ich bratov, ktorí majú byť zabití ako oni.” (Zjv 6, 9 – 11)

      • Milan píše:

        Ale ten text z Matúša 10,28 uvádza, …… “Skôr sa bojte toho, ktorý môže i dušu i telo zahubiť v pekle.”
        Teda, “dušu možno zahubiť” (zničiť).
        Aj preto je v Písme “mŕtvola”, opísaná ako “mŕtva duša”.
        Ezechiel 18,4 uvádza: ….. “Duša ktorá hreší, zomrie”.
        V Písme sa nevyskytuje pojem “nesmrtelná duša”(duch).
        Teda ani ten text zo Zjavenia neopisuje nejaké nesmrtelné duše zabitých. Slovo “duša” má aj význam “život”.
        A z Písma vieme že„duša [čiže život] tela je v krvi”. A tak pri základoch oltára je podľa tohto opisu v skutočnosti krv verných Ježišových služobníkov, ktorí boli zabití pre vydávanie svedectva. — 3. Mojžišova 17,11.
        Ale poviete, …. “ako môžu ich duše (čiže krv) volať o pomstu, keď Biblia ukazuje, že mŕtvi nie sú pri vedomí?”(Kazateľ 9,5)
        Ale či nekričala krv Ábela, keď bol zavraždený Kainom? Vtedy Jahve povedal Kainovi: „Čo si to urobil? Hľa! Krv tvojho brata kričí ku mne zo zeme”. 1. Mojžišova 4,10-11; Hebrejom 12,24)
        Samozrejme,to neznamená, že Ábelova krv doslova volala nejaké slová. Ábel však zomrel ako nevinná obeť a právo volalo po tom, aby bol vrah potrestaný. Podobne sú nevinní aj títo kresťanskí mučeníci zo Zjavenia a právo si opäť vyžaduje, aby boli pomstení. (Lukáš 18,7-8) . Je to obrazná reč Písma, a kniha Zjavenie Jána je tým najviac známa.
        To ostatné čo ste uviedli, sa týka len vzkriesenia a života v nebi. A to je pravda, to nespochybňujem.
        Paradox je ten, že niektoré katolícke publikácie o “prínose Gréckej filozofie”, otvorene, alebo nepriamo priznávajú,že táto náuka je “z tohto zdroja”. Kto čítal napríklad aj cirkevných otcov, vie o čom hovorím. Nesmrteľnosť duše je vlastná pohanským náboženstvám. Pekný večer

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Prekvapenie pre teba
Myšlienka dňa:
Čím opravdivejšie a dokonalejšie budeme dôverovať Bohu, tým zjavnejšie pocítime jeho prozreteľnosť.
sv. František Saleský