Naozaj sa zaujímajte o druhých

„Konajte podľa týchto rád a budete všade vítaný.“ Môžete si získať za dva mesiac oveľa viac priateľov tým, že sa budete úprimne zaujímať o druhých, než keby ste sa dva roky snažili donútiť druhých k záujmu o vás samotných. Newyorská telefónna spoločnosť robila podrobnú štúdiu telefónnych rozhovorov, aby zistila, ktoré slovo je najviac používané. Áno, uhádli ste, je to osobné zámeno „ja“. Bolo použité 3900 krát v 500 telefónnych rozhovoroch. Samé ja, ja a nič iné než ja. Koniec koncov, keď uvidíme skupinovú fotografiu, na ktorej sa tiež vyskytujeme, koho na nej asi najskôr hľadáte? Alderov výrok: Človek, ktorý sa nezaujíma o druhých, máva najväčšie problémy vo svojom živote a spravidla najviac zraňuje druhých. U týchto ľudí je treba hľadať zdroj všetkých zlyhaní ľudského pokolenia. 6 Záujem o zdanlivo bezvýznamných ľudí pomohol udržať zisky obchodnému cestujúcemu Edwardovi M. Sykesovi z Chathamu v štáte New Jersey. „Pred mnohými rokmi som ako zástupca firmy Johnson a Johnson navštevoval zákazníkov v oblasti Massachusetts. Jedným z odberateľov bola drogéria v Hinghamu. Kedykoľvek som vstúpil do obchodu, vždy som si nejakú chvíľku pohovoril s predavačmi ešte predtým, než som zašiel za majiteľom s ponukou tovaru. Jedného dňa som prišiel a majiteľ mi oznámil, že už nemá záujem kupovať výrobky od firmy Johnson a Johnson, pretože si myslí, že táto firma sa príliš zameriava na potravinárske obchody na škodu malým drogériám. Odišiel som bez nálady a niekoľko hodín som sa prechádzal mestom. Nakoniec som sa rozhodol vrátiť sa do obchodu a vysvetliť majiteľovi stav vecí. Keď som sa vrátil pozdravil som personál, ako obvykle. Len čo som vstúpil do kancelárie majiteľa, uvítal ma s úsmevom. A hneď na to mi dal objednávku, ktorá bola raz tak veľká ako obvykle. Spýtal som sa ho čo sa vlastne stalo v dobe mojej neprítomnosti. Majiteľ povedal, že chvíľu po mojom odchode prišiel do jeho kancelárie jeden z predavačov s tým, že ja som jediný zo všetkých obchodných zástupcov, ktorému stojí za to pozdraviť pri vstupe do obchodu personál. A predavač povedal, že ak si niekto zaslúži objednávky tak som to ja. Nikdy som nezabudol, že úprimný záujem o druhých je najväčšie bohatstvo každého obchodného zástupcu, čo samozrejme platí pre všetkých ľudí. Ak chceme získať priateľov, urobme niečo pre druhých, niečo, čo vyžaduje čas, energiu, nezištnosť a pozornosť.

„Naozaj sa zaujímajte o druhých.“

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Uverejnené v Články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Prekvapenie pre teba
Myšlienka dňa:
Čím opravdivejšie a dokonalejšie budeme dôverovať Bohu, tým zjavnejšie pocítime jeho prozreteľnosť.
sv. František Saleský